Важна мерка во земјоделското производство е калцификација на нивите, а таа е незаменлива во земјоделството. Станува збор за посипување вар на почва за која се знае или со анализа е докажано дека е кисела. Таквите почви се на некој начин “болни”, па затоа треба да се третираат.
На нашите простори има голем процент „закиселени почви“. На такви почви пченката и репата даваат малку плод, луцерката не успева. Но, ако се посипува со дробена вар, киселоста се поправа и почвата станува поплодна, особено полесна за обработка.
Такви почви има и во други делови на Европа. Тамошните фармери повеќе од еден век ја третираат киселоста со калцификација. Редовно расфрлаат варовни материјали, па имаат висок и профитабилен принос. Кампањата за третман на кисели почви започна пред само 15-тина години. Во тоа време, за прв пат од своето постоење, Министерството за земјоделство им понуди на земјоделците да го анализираат хемискиот состав на нивните ниви. Дотогаш земјоделците ги ѓубреа нивите напамет. Често така фрлале пари затоа што наместо да ги намалат, ја зголемувале киселоста и ја намалувале плодноста.
Потребни се консултации и анализа на почвата
Денес, многу земјоделски стручни служби ја нудат оваа агротехничка мерка целосно бесплатно или субвенционирано. Генерално, многу заостануваме зад развиените земјоделски земји од Европа, не само во спроведувањето на оваа мерка, туку и во многу други сегменти. Почнувајќи од воведувањето на одредени стандарди во земјоделството, па се до примената на новите технологии и едукацијата на земјоделците.
Повеќекратни придобивки
Мелиорацијата (поправка) на земјиштето носи повеќекратни придобивки. Пред се, земјоделците имаат поголем принос (најмалку 10, до 70 проценти), во зависност од степенот на киселост и видот на културата. Не е важно дали први или последни ќе ја користиме оваа мерка. Важно е континуирано да се спроведува оваа мерка. Добивката од калцификацијата ќе ја направи незаменлива, трајна мерка која носи многу пари за мала инвестиција и работа.
За повеќе корисни стории посетете ја рубриката Агро совети, како и нашите социјални мрежи Facebook и Viber.