Тел: +38975383796 Е-пошта [email protected]

27.8 C
Skopje
Friday, September 30, 2022

More
    домаситеЗајакнете ја вашата снага и нерви со витамин Б1

    Зајакнете ја вашата снага и нерви со витамин Б1

    Витамин Б1 е многу важен за пренесување на нервните дразби до мускулите, па затоа се грижи за нашата подвижност.

    Овој витамин е важен за нервите и енергијата, бидејќи како коензим учествува во разградувањето на јаглехидратите во нервите и мускулите. Исто така е важен за создавање на енергијата на нашите мали сиви клетки, бидејќи мозокот работи и „на шеќер“. Без витамин Б1, нервниот систем не би можел да закрепне по многу напор. Покрај тоа, промовира подобра работа на срцето, цревата и коските.

    Ако ви недостасува витамин Б1, чувствувате раздразливост, тешкотии во концентрација и размислување, губење на апетит, несоница, па дури и варење. Во тешки случаеви доаѓа до нарушување на срцевиот ритам, артериска срцева болест, воспаление на нервите, болка и слабеење на мускулите и болки во коските. Можно е и отекување, а често се јавува притисок и депресија. 

    Недостатокот на витамин Б1 најчесто се јавува кај алкохоличари, бидејќи големи количини на алкохол ја намалуваат апсорпцијата на тиамин во телото. На тој начин се јавува бери-бери, која ги оштетува нервите, мозокот и срцевиот мускул. Бери-бери се карактеризира со визуелни, ментални нарушувања, мускулна слабост, парализа на очните мускули, намалена чувствителност и грчеви во нозете и стапалата, нарушувања на срцевиот ритам, крвен притисок, дишење. Развојот на анемија, периферен едем, губење на апетит и анорексија се знаци на долгорочен недостаток на витамин Б1 во организмот. Крајниот резултат на бери-бери може да биде смрт. Недостатокот на овој витамин се спроведува со давање високи дози 50 mg на ден и повеќе. 

    Препорачани дневни дози за витамин Б1

    За доенчиња (0-12 месеци): 0,2 – 0,3 mg
    За деца
    од 1 – 3 години: 0,5 mg
    4 – 8 години: 0,6 mg
    9 – 13 години: 0,9 mg
    Возрасни
    мажи 14 години и постари : 1,2 mg
    Жени 14 години и постари : 1,0 mg

    Витаминот Б1 го има во квасецот (леб, пецива од квасец, пиво), триците, нерафинираните житарки, неполиран ориз, месото, а особено во црниот дроб и бубрезите, јајцата, млекото, зелката, спанаќот, компирот и разни други овошја и зеленчуци.

    Труење со витамин Б1 – хипервитаминоза не може да се појави, бидејќи е растворлив во вода, а непотребните количини на овој витамин се излачуваат од телото.

    За повеќе корисни стории посетете ја рубриката храната како лек, како и нашите социјални мрежи Facebook и Viber.

    spot_img
    МОЖЕ БИ ЌЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА...10 овошја и зеленчуци кои содржат најмногу пестициди
    МОЖЕ БИ ЌЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА...Сместување на телиња
    spot_img
    spot_img
    spot_img