Тел: +38975383796 Е-пошта [email protected]

8.8 C
Skopje
Monday, December 5, 2022

More
    домаАгро ЗабаваЈадете суво овошје за поголема енергија

    Јадете суво овошје за поголема енергија

    Едно парче суво овошје содржи приближно исто количество хранливи материи како свежото овошје, но концентрирано во многу помала форма.

    По тежина, суво овошје содржи до 3,5 пати повеќе влакна, витамини и минерали од свежото овошје.

    Затоа, една порција може да обезбеди голем процент од препорачаниот дневен внес на многу витамини и минерали, како што се и фолатите.

    Сепак, постојат исклучоци. На пример, содржината на витамин Ц значително се намалува кога овошјето се суши.

    Сувото овошје обично е богато со влакна и е одличен извор на антиоксиданси, особено полифеноли. Полифенолните антиоксиданти се поврзани со позитивни здравствени ефекти преку подобрување на протокот на крв, подобро дигестивно здравје, намалено оксидативно оштетување и намален ризик од многу болести.

    Поради тоа што при процесот на сушење овошјето губи вода, сувото овошје може да ги изгуби витаминот Ц и фолната киселини поради тоа што овие состојки се ратворливи во вода. Меѓутоа другите витамини остануваат во исто количество како и пред сушењето, или пак ги има во поголемо количество и покрај тоа што овошјето губи маса.

    Што се однесува до витаминот А, кој е корисен за очите и за кожата: свежите праски содржат 27 мцг во 100 г, а сушените дури 390 мцг во 1 00 г.

    Сувото овошје, а особено она со лушпа, содржи прилично количество витамин Е, кој е моќен природен антиоксидант, како и витамин Бб, кој има позитивно дејство врз нервниот систем и придонесува да се одржи доброто расположение.

    Одлична мешавина на минерали

    Изненадувањата кои ни ги нуди сувото овошје не престануваат тука. Сите суви овошја се богати со калиум, минерал кој е корисен за мускулите, срцето и нервниот систем. Со магнезиум, кој е есенцијален за правилното апсорбирање на калциумот и за хормонална рамнотежа.Со фосфор, кој ги стимулира менталните функции. Освен тоа, сувото овошје е одличен извор на железо, кое дава физичка и ментална енергија и кое се користи против анемија.

    Сувото овошје не содржи холестерол

    Мекото суво овошје не содржи никакви маснотии, а она суво овошје што има лушпа не содржи холестерол. Меѓутоа во ова суво овошје преовладуваат незаситените масти (кои ги има 40-50%). Тие пак помагаат да се отстрани холестеролот од крвта со што го намалуваат ризикот од кардиоваскуларни болести.

    Добри е и за оние што држат диета

    Диетолозите не уверуваат дека сувото овошје, доколку се користи во умерено количество, е идеално за слабеење. Тоа ќе се случи само доколку не ја преминете границата од 20 до 30 г дневно (за сувото овошје со лушпа), или 40-60 г дневно (за мекото суво овошје).

    Вкусно овошје со голема енергетска вредност

    КАЈСИИ – го победуваат лошото расположение – содржат големо количество на витамин Б
    КИКИРИТКИ – ги омекнуваат малите брчки – добар извор на бакар
    ФСТАЦИ – се борат против слободните радикали – добри антиоксиданти
    БАДЕМИ – придонесуваат за здравјето на забите, косата и ноктите – богати се со калциум
    ЛЕШНИЦИ – го регулираат менструалниот циклус – добар извор на фитостерони
    СЛИВИ – ја стимулираат работата на мрзливите црева – имаат многу целулоза
    УРМИ – помагаат да се победи заморот – содржат многу шеќери
    СУВО ГРОЗЈЕ – ги смируваат ревматските болки – содржат салицилна киселина
    СМОКВИ – го регулираат притисокот – содржат многу калиум

    За повеќе корисни стории посетете ја страната на zemjodelie.mk, како и Земјоделските групи на Facebook и Вибер.

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img