Тел: +38975383796 Е-пошта [email protected]

0.8 C
Skopje
Tuesday, November 29, 2022

More
    домаАгро ВестиНа зејтинот му се заканува недостаток, палминото масло е канцерогено - Па...

    На зејтинот му се заканува недостаток, палминото масло е канцерогено – Па кои се алтернативите?

    Сончогледовото масло е популарно и се користи за готвење низ целиот свет. Во последно време расте побарувачката за сончогледово масло и други масла за јадење. Ова се должи на глобалниот тренд на намалување на зависноста од палминото масло и глобалната криза со маслото за јадење како резултат на војната меѓу Русија и Украина. Во моментов цената на семките од сончоглед и сончогледовото масло е многу повисока од претходно. Трендовите и високите цени ги принудија водечките прехранбени компании да бараат поздрави алтернативи за недостаток од зејтинот.

    Предизвици на пазарот на сончогледово масло во Европа

    Русија и Украина се најголемите добавувачи на сончогледово масло во Европа. Во моментов има глобален недостиг на снабдување поради трговските санкции поради војната меѓу земјите. Војната ја уништи инфраструктурата и погоните за преработка и ги затвори пристаништата и транспортните патишта. Друга причина за недостигот на понуда е инфлацијата и растот на цените на семките од сончоглед и маслото.

    Важна алтернатива на палминото масло

    Војната во Украина придонесе за фактот дека разновидна и постојана понуда на различни маслодајни семиња стана многу важна. Тоа влијаеше и на глобалниот тренд да стане помалку зависен од палминото масло. Војната, исто така, ја зголеми побарувачката за сончогледово масло и други масла за јадење.

    Употребата на палминото масло е намалена на глобално ниво поради извештаите за кршење на човековите и работничките права. Но, исто така, поради еколошките штети и одземањето земјиште поврзани со производството на палмово масло. Индонезија е најголемиот производител на палмино масло во светот. Нејзината влада неодамна го забрани извозот на ова масло во обид да се справи со кризата со маслото за готвење во Индонезија.

    Здравствените ефекти на растителните масла

    Друга причина за намалување на употребата на палминото масло се неговите можни негативни здравствени ефекти. Палминото масло содржи транс масти кои го зголемуваат ризикот од срцеви заболувања. Многу други растителни масла за јадење не содржат индустриски транс масти. Природни транс масти постојат во некои видови месо и млечни производи.

    Но, индустриските транс масти се создаваат кога производителите ги претвораат растителните масла во цврсти масти. Цврстите масла имаат подолг рок на траење. Цврсти масти можете да најдете во тврдиот маргарин, мастите за печење и пржење и грицките. Човечкото тело се бори да преработи индустриски транс масти. Светската здравствена организација (СЗО) сака да ги отстрани индустриските транс масти од глобалниот синџир на исхрана до 2023 година.

    Вкусот и придобивките од сончогледовото масло

    Во намалувањето на употребата на палминото масло, многумина фаворизираат сончогледово масло во однос на другите масла за јадење. Ова се должи на неговиот неутрален вкус и високата содржина на витамин Е. Покрај тоа, сончогледовото масло има мала содржина на заситени масти и висока точка на вриење. Слични својства имаат и другите масла за јадење.

    Овие својства се важни за да се бараат во алтернативи на палминото и сончогледовото масло. Предизвикот е да се развијат безбедни алтернативи за масло кои имаат што е можно повеќе придобивки од сончогледовото масло. Инженерите за храна велат дека е важно истражувањето да се фокусира на научните функции на својствата на сончогледовото масло. Во моментов, напорите за иновации се зголемуваат.

    Алтернативи на сончогледово масло

    Постојаното снабдување и широкиот избор на маслодајни семиња може да придонесат за иновација. Луѓето се повеќе користат сусам и ленено семе како алтернатива на семките од сончоглед. Овие семиња се исто така популарни состојки во печива и грицки.

    Други алтернативи вклучуваат кикиритки, маслиново масло, семки од канола и ф’стаци. Тие се богати со мононезаситени масти. Маслото од репка е исто така богато со витамин Е и омега масти. Омега мастите се корисни за мозокот и срцето.

    Маслото од сусам може да помогне во намалувањето на нивото на холестерол и да го намали ризикот од кардиоваскуларни болести. Ова е поради неговите полинезаситени масти. Висококвалитетното рафинирано или лесно маслиново масло и маслото од кикирики имаат добар и неутрален вкус. Тие исто така имаат релативно висока точка на вриење во споредба со другите растителни масла.

    Сепак, овие алтернативни масла се релативно слаби на пазарот во споредба со палминото и сончогледовото масло. Затоа е многу важно да се подобри развојот на овие индустрии.

    За повеќе корисни стории посетете ја рубриката Агро вести, како и нашите групи на Facebook и Вибер.

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img