Тел: +38975383796 Е-пошта [email protected]

26.8 C
Skopje
Sunday, June 23, 2024

More
    домаАгро советиКако да ги читате етикетите на пакувањето без да бидете измамени?

    Како да ги читате етикетите на пакувањето без да бидете измамени?

    petel baner

    Како да ги читате етикетите на пакувањето – Читањето на спецификациите на производот е многу напорно. Денешните потрошувачи се повеќе свесни за здравјето, па производителите на храна користат трикови за да ве доведат во заблуда да го купите нивниот производ.

    Тие често го прават тоа, дури и во случаи кога храната е многу преработена и нездрава. Одредбите кои го регулираат етикетирањето на храната се многу сложени, па затоа не е чудно што се тешки за разбирање за обичниот потрошувач. Дознајте како да ги читате етикетите на пакувањето и како да препознаете лоша од навистина здрава храна.

    Не верувајте на предните етикети

    Најдобар совет е целосно да ги игнорирате етикетите на предната страна на пакувањето. Овие етикети се обидуваат да ве измамат тврдејќи дека тоа е здрав производ. Производителите сакаат да ве убедат дека нивниот производ е подобар од другите на пазарот. За ова се спроведени неколку студии. Истражувањата покажаа дека она што е истакнато на производот навистина влијае на изборот на луѓето. Предните етикети често се мамка за клиентите. Во исто време, повеќето од овие етикети се многу погрешни или целосно невистинити.

    Проверете ја листата на состојки

    Состојките на производот се рангирани според количините што ги содржи. Од најголем до најмал. Тоа значи дека најчестата состојка е секогаш наведена прва. Добар начин да го проверите производот е да ги погледнете првите три состојки. Овие состојки го сочинуваат најголемиот дел од она што е во производот. Ако првите состојки вклучуваат преработени житарки, малку шеќер или хидрогенизирани масла, можете да бидете сигурни дека производот е нездрав. Наместо тоа, обидете се да најдете предмет што содржи нерафинирани состојки. Исто така, внимавајте на производите кои имаат долга листа на состојки.

    Обрнете внимание на големината на пакувањето

    Хранливата вредност на производот е на задната страна на етикетата. Тој наведува колку калории и хранливи материи содржи еден дел од производот. Таквата предвидена порција често е многу помала од вистинската порција и од она што луѓето го земаат како еден оброк. На пример, препорачаната количина може да биде половина лименка сок, четвртина бисквит, половина чоколадна лента или еден мал бисквит. Ова е начинот на кој производителите се обидуваат да ги измамат потрошувачите да мислат дека храната има помалку калории или помалку шеќер.

    Многу луѓе не се свесни за износот што го служат. Најчесто целото пакување се смета за еден оброк, додека во реалноста се состои од два, три или повеќе оброци. Доколку сакате да ја дознаете вистинската хранлива вредност на некој производ, тогаш понудените количини помножете ги со бројот на оброци што сте ги консумирале.

    Здрави ознаки – што точно значат

    Етикетите за здрави пакувања се дизајнирани да го привлечат вашето внимание и да ве убедат дека производот е здрав. Еве список на најчестите такви етикети и објаснувања за тоа што тие всушност значат:

    Лесни – производи кои се преработени во фабриката за да се намали количината на масти и бројот на калории во нив. Некои едноставно се разредуваат со вода. Внимателно проверете дали ништо не е додадено, како на пример шеќер.

    Производ со повеќе цели – ова звучи многу здраво, но веројатно значи дека производот содржи повеќе од еден вид жито. Доколку на производот не е јасно напишано дека содржи само цели зрна, постои голема веројатност состојките да се фабрички обработени.

    Природно – не мора да значи дека има нешто природно во производот. Тоа само значи дека природен извор (на пример, јаболка или ориз) се користел како една од суровините.

    Органски – етикета која многу малку кажува дали производот е здрав. На пример, органскиот шеќер е сепак шеќер. Само состојките чие одгледување е сертифицирано како органско се навистина органски.

    Без додаден шеќер – некои производи сами по себе се богати со шеќер. Тоа автоматски не значи дека се здрави. Можно е да им се додадени нездрави замени за шеќер како што е аспартамот.

    Нискокалорични – производи кои содржат помалку калории од оригиналниот производ на истиот производител. Можно е да имаат иста количина на калории како обичен производ од друг производител.

    Ниско ниво на маснотии – оваа ознака скоро секогаш значи дека маснотиите во производот се намалени по цена на додаден шеќер. Бидете многу внимателни и прочитајте го списокот со состојки на задната страна.

    Ниски јаглехидрати – исхраната со малку јаглехидрати често се споменува како здрава во последно време. Во повеќето случаи, овие производи содржат преработени и неквалитетни состојки.

    Направено од цели зрна – производот веројатно содржи некои цели зрна. Проверете го списокот со состојки и видете каде се зрната. Доколку не се меѓу првите три состојки, тогаш нивниот удел е занемарлив.

    Засилено и збогатено – во основа тоа значи дека некои хранливи материи се додадени во производот. Овие се обично синтетички витамини. Витаминот Д често се додава во млекото.

    Без глутен – не значи дека е здрав. Ова едноставно значи дека производот не содржи пченица, спелта, ‘рж или јачмен. Многу прехранбени производи се без глутен, но тие можат да бидат високо преработени и полни со нездрави масти и шеќери.

    Со природен вкус на овошје – преработената храна често се именува по природни состојки, како што е јогуртот од јагоди. Можно е да нема овошје во производот, туку да е додаден само неговиот вкус.

    Нула незаситени масти – во реалноста тоа значи „помалку од 0,5 g незаситени масти по порција“. Доколку предвидените порции се многу мали, производот може да содржи многу незаситени масти.

    Различни имиња за шеќер

    Шеќерот има безброј различни имиња, од кои многу сигурно нема да ги препознаете. Производителите на храна го користат ова во своја полза. Тие намерно ставаат различни видови шеќер во производите за да можат да ја сокријат нивната вистинска количина. Тие можат да ја наведат „поздравата“ состојка на производот, додека шеќерот ќе биде спомнат само на дното на листата на состојки. Иако производот може да има многу шеќер, тој нема да се појави во првите три состојки. За да избегнете случајно консумирање големи количини шеќер, би било добра идеја да ги проверите следните имиња што се користат за шеќер во листата на состојки:

    agrounik

    Видови шеќери: шеќер од репка, кафеав шеќер, карамелизиран шеќер, мелен шеќер, златен шеќер, инвертен шеќер, мешавина од мусковадо, сок од трска и шеќер за слатки.

    Видови сируп: сируп од рогач, златен сируп, пченкарен фруктозен сируп, сируп од слад, гликозен-фруктозен сируп, сируп од оризови трици и сируп од ориз.

    Prostor za reklama na zemjodelie.mk
    Други додадени шеќери: јачмен слад, меласа, лактоза, засладувач од пченка, кристална фруктоза, декстран, слад во прав, етил слад, фруктоза, концентрат од овошен сок, галактоза, гликоза, дисахариди, малтодекстрин и малтоза.

    Постојат многу други имиња за шеќер, но овие се најчестите. Ако видите некоја од овие блиску до врвот на листата на состојки, или неколку од нив низ списокот, можете да бидете сигурни дека производот е полн со додадени шеќери. Не дозволувајте оваа листа да ве обесхрабри. На пазарот има и многу навистина здрави производи кои се органски и природни. Сепак, етикетите на пакувањето не се гаранција дека производот е навистина здрав. Најдобар начин да не бидете заведени и измамени од етикетите е целосно да избегнувате преработена храна. Ако сепак одлучите да купите спакуван производ, внимателно проучете ја етикетата на позадината.

    За повеќе корисни стории посетете ја рубриката Агро совети, како и нашите социјални мрежи Facebook и Viber

    Доколку нешто продавате или купувате посетете го огласникот WWW.PETEL.MK

    tigar.mk baner
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img