Изборот на квалитетно грозје и сорти на трпезно грозје е многу деликатна и тешка работа. Денес во светот има дури неколку илјади сорти. Сепак, само мал број, можеби дури ни педесет, се сорти со висока економска вредност.
Квалитетно грозје треба да се разгледува единствено преку пазарната цена на грозјето и економските ефекти што произлегуваат. За да може да се прифати добра сорта и да се постигне задоволителна цена, мора да исполни одредени услови.
– Гроздот да е голем (од 250 до 300 гр.), униформен, лабав и што е можно поубав. Често се смета дека сортата е поквалитетна ако има поголем грозд.
– зрната треба да бидат што е можно поголеми, со еднаква големина и добро сплотени на дршката. Зрното може да има карактеристична форма (кружна, јајцевидна, итн.). Ова може да биде важно за привлечноста, а со тоа да биде привлечно и за производителот;
– кожата на зрната е мека, отпорна на пукање и со изразена маска;
– месото е густо, сочно или крцкаво, не е премногу слатко, со пријатен вкус, што може да биде неутрален. Вкусовите на потрошувачите се многу различни, бидејќи некои претпочитаат повеќе слатко и ароматично грозје, некои неутрално и помалку слатко грозје, некои повеќе обоени зрна и некои помалку обоени;
– семето е мало и меко или воопшто го нема;
– добро да се држи на лозата, добро да го поднесува транспортот и да се чува добро во просторот за ладење.
Интересно да се напомене
Неодамна, во Италија започна да се одгледува многу интересна сорта “Black Magic” (Црна магија), што дефинитивно треба да се тестира во наши околности. Исто така, потребно е да се испита раната група сорти без семе, претежно со американско потекло, кои според странската литература имаат можност да се шират, а тоа се:
– Sugrafive, бело грозје, зрее во првата декада од јули;
– Red Flame, розово-виолетова сорта, зрее во првата декада од август;
– Sugraone, бело грозје, зрее во првата декада од август;
– Down Seedless, бело, зрее кон крајот на јули и почетокот на август.
За повеќе корисни стории посетете ја рубриката Агро училница, како и нашите социјални мрежи Facebook и Viber.