Тракторот е основна земјоделска машшина бидејќи без него е скоро невозможно да се организира производство и обработка на земјоделско земјиште. Денес, можеме да купиме трактори од различни производители, енергија, опрема, цени… Но, за должината на работата на тракторот, важно е како да го одржуваме.
Совети за редовно одржување на трактори
Правилното одржување на тракторот го продолжува животниот век на машината. Иако многумина сметаат дека одржувањето на која било работна машина или автомобил е слично, постојат одредени специфики кога станува збор за основно одржување на тракторите.
Проучете ги упатствата на производителот
Секој производител има свои специфики во однос на основното одржување, а повеќето имаат стручен персонал кој може да ви помогне со корисни совети како да направите одржување. Доколку ги немате упатствата на производителот, препорачуваме да набавите.
Заштитете го тракторот од времето
Бидејќи повеќето мали трактори немаат кабина што би ги заштитила таблата со инструменти, седиштето, металните компоненти, би било добро по употреба да се гаражираат или ставаат под надстрешница.
Ако поради некоја причина тоа не е можно, тогаш препорачуваме да го заштитите системот за издувниот систем од дожд и да ги покриете седиштето и инструмент таблата.
Редовно проверувајте ги нивоата на течности
Погледнете ги упатствата на производителот за точните датуми за проверка или замена на масла и други течности. Редовно проверувајте го нивото на маслото во моторот и маслото на менувачот и нивото на течноста на ладилникот.
Исто така, редовно проверување на нивото на течноста на акумулаторот е од големо значење.
Проверете го притисокот во гумите
Поради формата на самите гуми, честопати не е лесно да се види дека се издишани. Вообичаено е притисокот во задните гуми да биде помеѓу 0,8 и 1,8 бари, во зависност од површината на која се движи, додека кај предните гуми притисокот е до 2,2 бари.
Вообичаена практика е да се додаваат тегови заради баласт на задните гуми на тракторот, особено ако се користат додатоци за кои е потребна максимална моќност.
Обрнете внимание на ремените и цревата
Ако тракторот има хидрауличен систем, треба да се има предвид дека овој систем се состои од црева или цевки кои страдаат од висок притисок. Оштетувањето на овие делови може да доведе до дефект на хидрауличната пумпа, проблеми со воланот итн.
Ако цревото или ременот се чини дека се оштетени, истрошени или испукани, треба веднаш да се заменат . Ако има протекување на приклучоците или спојките, затегнете ги или заменете ги.
Држете ги подмачкани врските на сопирачките и осигурете се дека се подеднакво подесени
Многу трактори имаат механички сопирачки кои овозможуваат забавување преку сува механичка врска. Овие сопирачки се наоѓаат на задната оска на тракторот и работат самостојно, и затоа можат да се користат за управување на тракторот при вртење, како и при враќање назад додека возите.
Педалата на сопирачката ќе блокира додека се движите по патот, додека другата нема во случај на свртување на тракторот – треба да ги проверите сопирачките навреме за да се уверите дека си ја вршат нивната функција.
Редовно проверувајте ги филтрите
Проверете дали на филтерот за гориво има вода. Повеќето дизел мотори имаат филтер за одвојување на вода, бидејќи дизел горивото има тенденција да акумулира влага.
Често проверувајте го филтерот за воздух . Можете да го исчистите филтерот со компресор. Никогаш не го мијте филтерот. Ако филтерот не може соодветно да се исчисти или е оштетен, тој мора да се замени.
Редовно чистете ја мрежата пред ладилникот
Редовното чистење овозможува слободен проток на воздух, што е многу важно за ладење и спречува затнување на ладилникот.
Подмачкувајте го тракторот
За разлика од автомобилите, на тракторите има делови што се во постојано движење. Затоа е потребно редовно да ги подмачкувате овие делови. За оваа намена се користи пиштол за подмачкување .
Пред оваа операција, исчистете ги фитинзите, и кога маснотијата ќе почне да истекува, ќе знаете дека е доволно подмачкано. Постарите модели на трактори бараат поспецифични масла за менувачот.
Исто така, честопати среќаваме модели каде производителот предвидува дека ист лубрикант се користи во хидрауличниот систем и менувачите, сепак, ова треба да се земе предвид бидејќи употребата на погрешен лубрикант може да предизвика сериозни оштетувања и дефекти.
Не оптеретувајте го тракторот повеќе од дозволеното
Ако користите трактор за работа или транспорт, не заборавајте да се придржувате кон пропишаните тежини и оптоварувања при спојување на работни тела или опрема.
Чувајте го тракторот чист
Ова ќе ви помогне полесно да забележите оштетување на компонентите, можни протекувања или дали струготините и прашината некаде предизвикале проблем.
За повеќе слични корисни стории посетете ја рубриката Механизација, како и нашите групи на Facebook и Viber.