Тел: +38975383796 Е-пошта info@zemjodelie.mk

33.8 C
Skopje
Tuesday, July 5, 2022

More
    домаситеСимптоми на дехидрација

    Симптоми на дехидрација

    Ако сте раздразливи за време на високи температури и сте гладни за слатки, размислете дали внесувате доволно течности. Во продолжение симптоми на дехидрација.

    Бидејќи овие симптоми, кои веројатно ќе ги припишете на некоја друга причина, во суштина се знак за дехидриран организам кој се обидува да ве предупреди дека е крајно време да посегнете по течност. А колку да се напиете е прашање кое е актуелно во текот на целата година, не само во лето, кога секогаш се при рака различни чаши и шишиња.

    Колку е премалку, а колку премногу, кога да се пие и што да се пие?

    На прашањето што да пиете, одговорот е едноставен – обична вода. И колку? Овде се уште се дефинирани количините на течност. Иако повеќето експерти се согласуваат дека е оптимално да се консумираат околу 2 литри течност дневно (без храна), оваа количина се зголемува во лето. Неодамнешните проценки сугерираат дека жените треба да конзумираат 2,7 литри вода дневно, а мажите дури 3,7 литри. Но, сигурно сте нашле сопствена доза или сте забележале предупредување доколку ситуацијата е поинаква. Жедта е најпознатиот телесен аларм за губење на течности. Но, со кои други сигнали телото ве предупредува дека му треба повеќе?

    12 симптоми на дехидрација

    Жедта, најпознатиот симптом, се јавува кога „кризата“ веќе започнала. Но, постојат и други симптоми кои се обидуваат да ве предупредат за тоа.

    Тоа се:
    – главоболка и вртоглавица
    – замор
    – промени во расположението
    – грчеви во мускулите
    – пецкање
    – болки во грбот и зглобовите
    – запек
    – неможност за концентрација
    – сува, испукана кожа и изразени брчки
    – темна боја на урината
    – лош здив
    – желба за слатки.

    Како губите течности?

    Храната што ја внесувате во вашето тело покрива само една петтина од дневните потреби за течности, а остатокот мора да се внесува со пијалоци, по можност обична вода. Исфрлате течност во текот на денот со мокрење, столица, потење, но и – дишење.

    Со мокрење се губи просечно околу 1,5 литри вода, а само со потење и дишење се троши дополнителен литар. Доколку не конзумирате најмалку 2 литри течност, телото е трајно во состојба на дехидрација, што го исцрпува, што на долг рок доведува до сериозни здравствени проблеми.

    Проверете ја бојата на урината

    Ако пиете доволно течности, можете да проверите и со помош на урина – зачестеноста на тоа колку мокрите и каква боја е вашата урина. Нормалниот број на мокрење во еден ден е помеѓу 6-8, така што пореткото одење во тоалет е исто така знак дека ви требаат повеќе течности. Бојата на урината во случај на дехидрација е темна (како бојата на медот) и концентрирана. Со доволен внес на течности, урината има светло жолта боја, речиси транспарентна.

    Но, ова правило не важи доколку земате додатоци во исхраната во форма на мултивитамини или витамини од групата Б. Рибофлавинот, или витаминот Б2, исто така има способност да ја обои урината во светла боја, затоа следете ја вашата сопствена евиденција за внесот на течности.

    Опасности од дехидрација – најзагрозени деца, болни и стари лица

    Бидејќи водата е потребна за метаболизам, циркулација, регулација на температурата, излачување на токсини и отпад, нејзиниот недостаток во организмот создава долготрајни последици. Експертите ширум светот, посветени на анализа на навиките во исхраната на децата, дојдоа до загрижувачки податоци.

    Една неодамнешна американска студија, спроведена на престижниот универзитет Харвард, покажа дека повеќе од 50 отсто од децата се дехидрирани. Момчињата беа во полоша форма од девојчињата. Претходните студии ја алармираа јавноста со податоци дека во Америка дури четвртина од децата воопшто не пијат вода, туку главно засладени и опасни, газирани сокови. Тие набљудувале население од 2 до 17 години.

    Децата немаат доволно развиен механизам на жед, па затоа е неопходно често да се форсираат со течност, при што вистинскиот избор се домашните и свежо цедени сокови и вода. Зголемено и почесто внесување течности е задолжително и за постарите лица и за болести (особено за стомачни проблеми придружени со повраќање и дијареа), со цел да се спречи понатамошно, опасно исцрпување на телото.

    Водата бара повеќе вода

    Многумина се свесни дека не пијат доволно течности, но не можат да се натераат да испијат чаша вода бидејќи не чувствуваат жед. Добрата вест е што водата, заедно со многу други ефекти врз телото, има и способност да ја стимулира – жедта. Затоа, колку повеќе пиете, толку повеќе течност ќе му треба на вашето тело.

    За повеќе корисни стории посетете ја рубриката храната како лек, како и нашите социјални мрежи Facebook и Viber.

    spot_img
    МОЖЕ БИ ЌЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА...Наскоро вакцина против африканска свинска чума?
    МОЖЕ БИ ЌЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА...Рецепт за млеко од ф’стаци
    spot_img
    spot_img
    spot_img