Тел: +38975383796 Е-пошта [email protected]

12.8 C
Skopje
Tuesday, October 4, 2022

More
    домаситеСмоква и сите нејзини здравствени придобивки

    Смоква и сите нејзини здравствени придобивки

    Вредна хранлива компонента присутна во смоква е минералот магнезиум. Во 100 грама сурови смокви имаме 17,5 мг магнезиум.

    Се вели дека лекува срцеви заболувања, кашлица, белодробни заболувања, болести на грлото и запек. Лековити делови на смоквата се листот, овошјето и млечниот сок. Здравствените придобивки од смоква произлегуваат од присуството на минерали, витамини и влакна содржани во плодот.

    Смоквите имаат репутација во традиционалната медицина како лек за неколку здравствени проблеми, вклучително и природен третман на рак. Истражувањето на одделот за природна медицинска хемија на Кинескиот фармацевтски универзитет покажува дека некои елементи присутни во смокви се токсични за различни канцерогени клетки.

    Изобилство на корисни состојки

    Смоквите содржат изобилство на корисни хранливи материи, вклучувајќи витамин А, витамин Б1, витамин Б2, калциум, железо, фосфор, манган, натриум, калиум и хлор. Содржи 10-15% овошен шеќер, а треба да се напомене дека е богат со пигментот бета-каротен (околу 90 mcg/100 грама).

    Вредна хранлива компонента присутна во смоквите е минералот магнезиум. Во 100 грама сирови смокви имаме 17,5 мг магнезиум, а исто толку суви смокви содржи три пати повеќе магнезиум.

    Да потсетиме, магнезиумот е еден од клучните фактори кои го штитат нашето тело од штетните ефекти на психолошкиот стрес. Особено се препорачува да се зема храна богата со магнезиум во состојби на напнатост, анксиозност, депресија и предменструален синдром.

    Уште од античко време, смоквите се користат за лекување на широк спектар на заеднички болести. Повеќе од 40 болести поврзани со дигестивниот, ендокриниот, репродуктивниот и респираторниот систем се третирани со редовна употреба на овошје, екстракти и состојки од смокви. Според истражувањата на американските и австралиските универзитети, се покажало дека редовното конзумирање смокви кај постарите луѓе може да ги намали процесите на воспаление на цитокините. Тој е многу ефикасен во намалувањето на ризикот од Алцхајмерова болест. Затоа се препорачува да се јадат смокви неколку пати неделно.

    Смоква – богата со витамини и минерали

    • витамини А, Ц, К, Б
    • калиум
    • магнезиум
    • цинк
    • бакар
    • манган
    • железо

    Некои од здравствените придобивки:

    1. Превенција од запек

    Три смокви содржат околу 5 грама влакна. Оваа висока концентрација на влакна им помага на цревата да работат подобро и го спречуваат запекот.

    2. Превенција од рак

    Иако се потребни повеќе истражувања, постојат докази дека биоактивните соединенија во смокви покажуваат знаци на борба против различни видови на рак.

    3. Слабеење

    Конзумацијата на смокви често им се препорачува на дебелите луѓе бидејќи се богати со растителни влакна. Сепак, потребна е претпазливост бидејќи тие се исто така калорични. Неколку смокви на ден се доволни.

    4. Намалете го холестеролот со смокви

    Смоквите се состојат од пектин, кој всушност е растворливо влакно. Кога влакната ќе стигнат до дигестивниот тракт, тие го собираат вишокот холестерол и го носат до екскреторниот систем за да се отстрани од телото. Пектинот од овошјето помага и при здрави движења на дебелото црево. Смоквите затоа можат да имаат лаксативно дејство. Високите количини на диетални влакна може да имаат корист за целокупното здравје, како и за ракот на дебелото црево.

    5. Разни болести

    Истражувањата покажаа дека смоквите се одлични помагачи во лекувањето на анемија, болести на црниот дроб, гастроинтестиналниот тракт, рак, парализа, дијабетес, кожни болести, лепра, чиреви и инфекции на уринарниот тракт. Смоквите ветуваат и во развојот на нови лекови. Бидејќи тие се добар извор на диетални влакна, шеќер и биолошки активни соединенија како што се фенолните соединенија, постои зголемен интерес и од прехранбената индустрија и од потрошувачите да го вклучат ова овошје во нивната секојдневна исхрана.

    6. Превенција на коронарна болест

    Фенол, Омега-3 и Омега-6 се наоѓаат во сувите смокви. Овие масни киселини помагаат да се намали ризикот од коронарна срцева болест. Освен тоа, листовите од смоква имаат значително влијание врз нивото на триглицериди во човечкото тело. Смоквиниот лист има инхибиторно дејство на триглицеридите и го намалува вкупниот број на триглицериди. Една сува смоква има 129 mg калиум и само 2 mg натриум. Тоа помага да се спречи хипертензија.

    7. Превенција на рак на дебелото црево

    Влакната присутни во смоквите помагаат во елиминацијата на слободните радикали и други супстанции кои предизвикуваат рак, главно на дебелото црево, бидејќи влакната ги зголемуваат и ги чистат цревата, подобрувајќи ја нивната работа.

    8. Придобивка за дијабетичарите

    Студија на животни од 2003 година покажа дека екстрактот од смоква може да помогне во лекувањето на дијабетесот со нормализирање на нивото на масни киселини во крвта и витамин Е. Но, тоа не е единствениот дел од смоквите за кој е докажано дека помага во нивото на шеќер во крвта. Студијата кај стаорци покажа дека екстрактот од смоквин лист ја подобрува чувствителноста на инсулин.

    Американското здружение за дијабетес ги препорачува смоквите како лек богат со влакна што помага да се промовира функционална контрола на дијабетесот. Смоквите се богати со калиум, кој помага да се регулира количината на шеќер што се апсорбира во телото после оброк. Високото количество на калиум може да гарантира дека падот на шеќерот во крвта е многу поретко, па смоквите можат да им помогнат на дијабетичарите да живеат полесен и понормален живот.

    9. Антибактериско и антифунгално  дејство

    Смоквите делуваат како природно антибактериско и антигабично средство. Списанието на Центарот за медицински и хербални истражувања на Универзитетот Кебангсаан Малезија наведе две студии и ја покажа способноста на екстрактот од смоква да се бори против низа орални бактерии, како и разни габи и микроби. Постојат и студии кои ја покажуваат ефикасноста на стимулирање на имунолошкиот систем. Смоквите значително го зајакнуваат имунолошкиот систем. Ова ја објаснува и големата здравствена моќ на сл.

    10. Превенција од хипертензија

    Луѓето обично земаат натриум во форма на сол, но нискиот калиум и високиот натриум може да доведат до хипертензија. Смоквите се богати со калиум и ниски со натриум, па затоа се прекрасна одбрана од појавата и ефектите на хипертензијата, а смоквите се и релаксирачка храна која помага во смирување на нервите.

    11. Бронхитис

    Природните хемикалии присутни во листовите од смоква ја прават идеална компонента за база на чај. Чајот од лист од смоква популарно се препорачува за повеќе респираторни состојби како бронхитис, а се користи и за спречување и ублажување на симптомите на пациентите со астма.

    12. Венерични болести

    Смоквите традиционално се користат како седатив за венерични болести. Голтањето или локалната апликација делува на ублажување на сексуално преносливите болести, иако се потребни дополнителни истражувања за точниот опсег на симптоми и болести кај кои имаат позитивен ефект.

    13. Сексуална дисфункција

    Уште од античко време, смоквите се препорачуваат за корекција на сексуалната дисфункција како што се стерилитет, издржливост или еректилна дисфункција. Смоквата е во народот позната како лек за плодност или сексуален додаток.

    Неговиот вистински успех како афродизијак е сомнителен, но огромната количина на вредни витамини и минерали може да резултира со нагло зголемување на енергијата и издржливоста. Потопете 2-3 смокви во млеко преку ноќ и јадете ги наутро за да ги подобрите вашите сексуални перформанси.

    14. Смоквата ги зајакнува коските

    Смоквите содржат добра количина на калциум, кој е една од најважните компоненти за зајакнување на коските и го намалува ризикот од остеопороза. Исто така, тие се богати со фосфор, кој го промовира формирањето на коските и го промовира повторното растење доколку дојде до оштетување или распаѓање на коските.

    15. Губење на калциум

    Луѓето кои консумираат храна богата со натриум може да имаат зголемено губење на калциум во урината. Високата содржина на калиум во смокви помага да се избегне оваа состојба и ја контролира содржината на отпад во урината. Го намалува калциумот што го губите, зголемувајќи ја количината на урична киселина и други штетни токсини што сакате да ги исфрлите од вашето тело.

    16. Превенција од макуларна дегенерација

    Губењето на видот кај постарите луѓе обично се должи на макуларна дегенерација. Жолтата дамка или макулата е местото на најостриот вид кај луѓето. Всушност, тоа се прави во центарот на нашето око, кое се наоѓа на задниот дел на окото и е со големина од околу 5 милиметри. Смоквите помагаат да се избегне овој многу чест симптом на стареење.

    17. Олеснување на болки во грлото

    Високата содржина на слуз во смоквите помага во лекување и заштита на болки во грлото. Смирувачката природа на смоквите и нивните природни сокови ја ублажуваат болката и стресот на гласните жици.

    18. Користете смокви во борбата против брчките

    Неколку студии на екстракт од смоквин лист покажаа висока ефикасност против брчките. Поединци кои користеле креми, вклучително и екстракт од лист од смоква и плод, покажале значително намалување на должината и длабочината на брчките на лицето. Друга студија објавена во Indian Journal of Pharmaceutical Sciences заклучи дека кремите кои содржат екстракт од смоква помагаат при хиперпигментација, акни.

    За повеќе корисни стории посетете ја рубриката храната како лек, како и нашите социјални мрежи Facebook и Viber.

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img