Тел: +38975383796 Е-пошта [email protected]

0.8 C
Skopje
Tuesday, November 29, 2022

More
    домаситеТиква - ѕвезда на есенското мени, но не се препорачува за секого...

    Тиква – ѕвезда на есенското мени, но не се препорачува за секого – Кој треба да ја избегнува?

    Тиква – Есенска храна богата со лековити состојки не се препорачува за луѓе кои имаат одредени здравствени проблеми.

    Тиквата е незаменлива храна на есенската трпеза. Вкусна е, а пред се здрава. Со оглед на тоа што содржи дури 90 проценти вода, лесно е сварлива, а содржи и влакна. Содржи бета-каротен, кој се претвора во витамин А, а богата е со калиум и витамин Ц. Маснотии речиси и да нема, бидејќи во 100 грама тиква има само триесет калории. Поради сето ова, тиквата е наречена ѕвезда на есенското мени.

    Тиква може да се консумира сирова, варена, печена или пржена. Покрај месестиот дел се користат и нејзините семки кои содржат значително поголема енергетска и хранлива вредност од месестиот јадлив дел од тиквата. Семето содржи 30 проценти протеини и 25 до 38 проценти масно масло.

    Тиквата е лесно сварлива, па дури и бебињата можат да ја јадат. Се препорачува и за трудници, доилки, лица со заболен црн дроб и мажи со заболена простата бидејќи ги намалува тегобите.

    Кој не треба да консумира тиква?

    Експертите тврдат дека тиквата е многу корисна и помага во детоксикација на организмот. Содржи каротеноиди корисни за очите и кожата, а семките имаат антихелминтичко дејство. Сепак, нутриционистите предупредуваат дека тиквата не е погодна за луѓе со гастроинтестинални заболувања.

    „Ова овошје може да ја оштети мукозната мембрана и да предизвика дијареа. „Ако некое лице има влошени гастроинтестинални заболувања, како што се гастритис, колитис, чиреви, панкреатитис и труење, тогаш не само тиквата, туку и кој било друг зеленчук е контраиндициран“.

    Човек кој нема здравствени проблеми може секој ден да јаде тиква. Дневната порција е 200-300 грама.

    Рецепт за печена тиква

    Состојки:

    200 гр тиква, 1 лажица мед

    Подготовка:

    Измијте ја тиквата и исечкајте ја на кришки (не ја отстранувајте кората). Се ставаат во плех обложен со хартија за печење. Се пече во загреана рерна (220°C) околу 45 минути или додека тиквата не стане средно мека. Извадете ја од рерната и посипете со мед.

    За повеќе корисни стории посетете ја рубриката храната како лек, како и нашите социјални мрежи Facebook и Viber.

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img