Промените на пазарот на вино ги принудуваат винарите да се прилагодат. Новите генерации клиенти имаат поголеми желби од нивните претходници, тие знаат што сакаат и подготвени се да потрошат повеќе пари за да ги добијат.
Пазарот на вино во експанзија
На глобално ниво, пазарот на вино во 2017 година вредеше над 300 милијарди долари, а со просечен раст од 5% годишно, се очекува за неколку години да достигне 400 милијарди долари. Во истата година, производството на вино во ЕУ претставува околу 56% од вкупното светско производство на вино.
Верувале или не, скоро половина од побарувачката на пазарите на вино во ЕУ и САД се состои од генерации родени помеѓу 1985 и 2000 година – т.н. милениумци. Влијанието на оваа возрасна група е толку големо што се чувствува во секоја фаза од процесот на производство на вино. Тие се заинтересирани за сè, од третманот на земјиштето на кое се одгледува грозјето, до тоа дали локалниот производител на грозје е соодветно платен.
Кои се милениумци и што сакаат тие?
Генерации родени во периодот 1985-2000 година, именувани милениумци значително се разликуваат од претходните генерации – популарно наречена Генерација X (родена 1960-1985) и Бејби Бумерс (родена 1945-1960) – во сите сегменти од животот.
Милениумците се нон стоп на Интернет, тие бараат и даваат совети на Интернет, и што е најважно – купуваат преку Интернет. Покрај тоа, тие се грижат за нивната исхрана, здрав живот и потеклото на стоката што ја купуваат. Стоката купена во продавница или на пазар наместо да ја стават во ќеса, тие ќе ја стават во торба што нема да ја загадува животната средина. Тие се за органски производи и се поподготвени да пробаат нови работи во споредба со постарите генерации. Тие исто така се интересираат како да го произведат она што сакаат да го купат, со други зборови, тие сакаат да знаат како да го произведуваат во согласност со нивните принципи – органски, локални, од автохтони сорти, на традиционален начин, со фер односи и поделба на заработката.
Кога станува збор за виното, милениумците купуваат помалку во квантитет, но бараат производи со подобар квалитет. Цената не им претставува проблем, но мора да биде во согласност со вистинскиот квалитет на виното. Тие не се заинтересирани за вина што се масовно произведени. Тие сакаат вина од мали серии, мали винарии од нови, неистражени делови од светот. Тие се заинтересирани за вино кое има своја приказна и идентитет.
Истражувањата покажуваат дека над половина од нив се подготвени активно да бараат ретки, непознати и архивски вина. Со други зборови, ако ставите Каберне пред нив, што е сеприсутно и Прокупец, тие најверојатно ќе изберат Прокупец затоа што тоа е нова, непозната сорта што е автохтона за област која за нив е чиста егзотика.
Но, бидете внимателни ако сакате да продавате вино на милениумците. Иако тие се подготвени да платат за квалитетно вино, тие не се подготвени да платат повеќе отколку што вреди. Уште полоши се оние за кои се смета дека се лажно рекламирани. Грешките се плаќаат скапо, а лошите зборови се шират на Интернет побрзо од кога било досега.