На глобалниот саем за млечни производи оваа година, светски трендови беа истакната тема. Што ја поттикнува побарувачката за млечни производи? Како начинот на живот на потрошувачите влијае на пазарот на млеко? Какво влијание има технологијата врз неодамнешната побарувачка и каков технолошки раст е забележан? Меган Шитс, виш директор за стратешки развој, стратешки увид во Советот за извоз на млечни производи на САД (USDEC), разговараше за овие теми во својот говор.
За време на нејзината неодамнешна презентација на овогодинешниот Светски саем за млечни производи, одржан од 4 до 7 октомври во Медисон, Висконсин, Меган Шитс истакна четири светски трендови кои моментално ја поттикнуваат побарувачката за млечни производи. Во презентацијата излезе и темата Ковид-19.
„Сите почнуваат да се враќаат во нормала по пандемијата“, рече Шитс. Поради пандемијата, се чини дека постои тренд да се бара безбедност во храната, додаде таа, сугерирајќи дека на многу луѓе им е тешко да се прилагодат на екстремните промени во нивниот секојдневен живот, така што наоѓањето на тој елемент на уживање ја поттикна побарувачката. Со 18% од американското млеко за извоз, ова се очекува да се зголеми на 20% во наредните години.
Вкус и уживање
Како ефект на нестабилноста на пост-Ковид-19, уживањето, безбедноста и силната потрага по среќа одиграа интегрална улога во трендот на вкус и уживање, поттикнувајќи ја побарувачката за млечни производи. Весниците забележаа дека неизвесноста и нестабилноста играат главна улога во ова, правејќи го вкусот и уживањето главен двигател на побарувачката за млечни производи.
„Потрошувачите ширум светот наоѓаат моменти на удобност во храната“, рече таа, додавајќи дека трендот на раст може да се види во млечните масти како путер, павлака, полномасно млеко во прав и безводна млечна маст, од кои сите се користат во глобална примена, пазари во блага храна и пијалок.
Одржливост
Друг тренд што ја поттикнува побарувачката е одржливоста. „Постои зголемена свест за еколошките прашања кај потрошувачите“, рече Шитс.
Таа изјави дека одржливоста е важна не само за глобалните потрошувачи, туку тој е еден од најдобрите двигатели за купување за клиентите во Југоисточна Азија и Мексико. Одлуките на двигателите за купување се засноваат на фактори како што се:
- Има силно искуство и надзор на квалитетот/безбедноста на храната
- Обезбедува постојан и сигурен производ
- Таа произведува производи кои се добра вредност за парите
- Доверлив партнер
- Се стреми да ги испорача највисоките стандарди за квалитет
- Таа е лидер во еколошки одржливи практики
Исхрана и благосостојба
Во многу сектори, исхраната и благосостојбата се во пораст, а здравите начини на живот стануваат глобално движење. Особено кај луѓето кои водат сè позафатен живот и треба да го намалат стресот, овој тренд зеде замав. Сè повеќе луѓе се движат кон тоа како да влијаат на здравјето одвнатре (покрај физичката страна).
„Потрошувачите користат исхрана за да го минимизираат стресот и има потреба од висококвалитетни протеини за да ги задоволат потребите на потрошувачите“, рече Шитс.
Иако млечниот протеин е високо на листата, тоа не е единствениот протеин со голема побарувачка. Покрај растителните и животинските протеини, Шитс додаде дека расте интересот на потрошувачите за хибридни протеини – животински и растителни формулации. Како што потрошувачите сè повеќе го разбираат микробиомот, „здравјето е главен двигател на купувањето јогурт бидејќи потрошувачите повеќе гледаат на здравјето на цревата“.
Ова, пак, ја поддржува побарувачката за обезмастено млеко во прав и концентрати на млечни протеини. Со оваа потрага по здрав начин на живот што го зафати светот, потрошувачите прават вистинска инвестиција во здравјето и благосостојбата. Голем дел од потрошувачите ширум светот имаат намера да ги зголемат трошоците за здравје во следните 12 месеци.
Глобални двигатели за купување јогурт за потрошувачите:
55% – здраво е
48% – вкусно е
24% – погодно е
Технологија
Како четврти двигател на трендот, технологијата не е големо изненадување. „Употребата на технологија ги направи млечните производи подостапни“, вели Шитс. Таа особено го нагласи забрзаниот раст на платформите за дигитална и социјална трговија, што ги направи млекарите подостапна и поудобна.
Да наведеме неколку примери, растот на дигиталните и трговските платформи е забележан во Јужна Кореја (е-трговија), Јужна Америка (10-минутна испорака на производи), Тајван (нарачување киоск) и Јужна Кореја (шопинг во живо). Шопингот во живо полетува, рече таа, со кинескиот пазар вреден милијарди долари.
„Ја прифаќаме технологијата за да ја пренесеме пораката на млекарите директно до потрошувачите ширум светот“, заклучи таа.
За повеќе корисни стории посетете ја рубриката Агро вести, како и нашите групи на Facebook и Вибер.
Доколку нешто продавате или купувате посетете го огласникот WWW.PETEL.MK