И покрај ветувањата на сите големи супермаркети дека до 2025 година ќе продаваат само органски јајца од алтернативни системи, една третина од сите јајца произведени во Франција сè уште доаѓаат од системи во кафез. Причината е едноставна: кафезните јајца се сè уште поевтини и привлекуваат потрошувачи кои исто така се соочуваат со сериозна криза на трошоците за живот во Франција.
Во првите 9 месеци од оваа година Франција произвела 11,5 милијарди единици јајца. Горе-долу исто како и во истиот период во 2022 година, покажуваат податоците на статистичкиот институт. Во септември производството на јајца изнесуваше 1,2 милијарди единици. Од тие јајца, 0,8 милијарди биле од она што Агресте го нарекува алтернативни системи. Додека пак 0,4 милијарди дошле од живинарски фарми кои сè уште користат кафези.
Значајно е што во првите три квартали од 2023 година, продажбата на поскапи органски јајца е намалена за 7 отсто во однос на 2022 година.
Цената е поважна од благосостојбата?
„Во време на криза и високи трошоци, цената е поважна од благосостојбата на животните“, признава CNPO. „Јајцето е антикризен производ, а јајцата сè уште се најевтиниот извор на животински протеини што се продаваат во нашите супермаркети“, изјави претставникот на CNPO, Френк Дартејл за телевизискиот канал France Inter.
„Се повеќе потрошувачи се одлучуваат за помалку месо или риба и повеќе јајца. За многу луѓе цената е многу порелевантен критериум отколку потеклото при купување јајца“.
Потпретседателот Лоик Куломбел објаснува: „Не толку одамна, Французите рекоа дека навистина не им се допаѓаат јајцата што потекнуваат од системи во кафез. Супермаркетите одговорија со ветување дека ќе ги забранат јајцата во корист на алтернативните методи на производство. Заканите од активистите за правата на животните како L214 исто така одиграа улога. Производителите на јајца немаа друг избор освен да променат и дополнително да развијат различни системи.
Уделот на јајца добиени од кафези драстично се намали на само 27 отсто, додаде Куломбел. „Меѓутоа, поради кризата, наеднаш повторно се мешаат картите. Органското производство падна за 17% во однос на претходната година, а кафезните јајца го враќаат пазарниот удел. Се наоѓаме во парадоксална ситуација, супермаркетите нудат повеќе кафезни јајца, а органските тешко се наоѓаат. Јајцата од кафез се распродаваат толку брзо што едвај можеме да се заситиме од нив.
Во 2021 година, начинот на производство и потеклото на јајцата што ги купуваа потрошувачите беа важни за 50% од француските потрошувачи; сега е намалена на 43 отсто“.
За повеќе корисни стории посетете ја рубриката Агро Вести, како и нашите социјални мрежи Facebook и Viber.
Доколку нешто продавате или купувате посетете го огласникот WWW.PETEL.MK