Бродови со говеда кои се движат од Шпанија кон Либија пловат со месеци и бараат пристаниште. Пристаништата ги отфрлаат поради болеста син јазик која се појавила кај говедата.
Повеќе од 2.500 говеда пловат со два брода повеќе од два месеци. Тие го напуштија пристаништето во Шпанија во средината на декември минатата година. Тие беа закотвени само на 19 февруари, но само привремено.
„ Се упатија кон Либија, но поради епидемијата на син јазик кај животните, не можеа да се закотват на ниту едно пристаниште “, изјави за „Гардијан “ ветеринар од Фондацијата за заштита на животните (AWF), Марија Боада Сана , која ја следи навигацијата преку веб-страниците.
На бродот наречен Елбеик има околу 1700 говеда, а тој е закотвен крај брегот на Кипар. Од друга страна, Карим Алах има скоро 900 од нив и доплови на брегот на Сардинија.
Портпарол на шпанското Министерство за земјоделство, риболов и храна изјави дека ситуацијата нема никаква врска со тамошните активности на администрацијата и дека бродот ја напуштил земјата со сите потребни здравствени сертификати. Тој додаде дека официјалните лица ги следеле неговите движења и биле во контакт со Светската организација за здравје на животните (ОИЕ) и Европската комисија за да се најде решение за ситуацијата. Портпарол на Комисијата подоцна изјави дека шпанските власти се подготвени да ги вратат и двата пловни објекти назад.
Што прават ветеринарните служби?
Со оглед на близината на бродот Карим Алах кој е закотвен до Италијанската обала, Мануела Џакомини, адвокат со седиште во Џенова, која работи со AWF, рече дека поднела барање до тамошното министерство за здравство барајќи итна ветеринарна инспекција на бродот.
Олга Кику , шеф на Compassion in World Farming, упати слично барање до кипарските власти. Таму, главната ветеринарна служба тврди дека го следат бродот и дека ќе извршат увид кога ќе се приближи до брегот.
Кику верува дека приоритет е ветеринарите да ја проверат состојбата на кравите и да ги еутанизираат оние кои страдаат. ” Условите секако се катастрофални по два месеци. Треба да се најде решение за да се утврдат следните чекори за целиот спасен добиток”, предупреди таа .
Во е-пошта од Меѓународната поморска организација се наведува дека нивниот тим од морнари за криза е свесен за ситуацијата. Загрижени се за благосостојбата на екипажот, безбедноста на пловидбата и добитокот.
„Ние сме во контакт со засегнатите земји, како и со нашите регионални канцеларии, со цел да го намалиме негативното влијание врз благосостојбата на животните за време на транспортот и да ја потенцираме заедничката одговорност на сите кои се вклучени во фазите на транспорт“, изјави ОИЕ.
Времето на брод се смета за одмор?
Тили Мец , европратеник од Луксембург, кој претседава со Комитетот за истрага на превозот на животни, рече дека ова е уште еден транспортен скандал од ваков вид. „ Како може да се случи да нема план за непредвидени ситуации како што е болест? , праша таа и рече дека талкањето од пристаниште до пристаниште е неприфатливо.
Ова значи дека нема ограничување колку часови може да помине на пловни објекти. Може да трае со денови, недели, па дури и месеци. Многумина сметаат дека ова е законска аномалија во правилата за заштита на животните за време на транспортот” , додаде таа.
Овој случај, уште еднаш докажува дека бродовите не можат да бидат пловечка штала. ” Ова е неприродно и стресно за животните. Има премалку персонал, постојат високи ризици од појава на болести поради тесниот простор, недостиг на храна и што уште не “, заклучи таа.
За повеќе корисни стории посетете ја рубриката Агро вести, како и нашите групи на Facebook и Viber.