Тел: +38975383796 Е-пошта info@zemjodelie.mk

3.8 C
Skopje
Friday, April 26, 2024

More
    домаАгро ВестиРечиси 800 бикови заклани и запалени поради бирократијата

    Речиси 800 бикови заклани и запалени поради бирократијата

    petel baner

    Во Алжир поради погрешно верување дека француските бикови се носители на заразниот вирус ринотрахеит, заклани се речиси 800 бикови. Враќањето во земјата извозник едноставно не било можно.

    Има се повеќе повици за целосна забрана за транспорт на жив добиток. Последниот случај, кој доведе до колење на околу 800 млади бикови, беше предизвикан од едноставно, бирократско недоразбирање.  

    Имено, алжирските власти одбиле да ги истоварат животните кои пристигнале од Франција, поради „неточни“ здравствени потврди и придружните здравствени ризици.  

    Проблемот настанал бидејќи на документите за вакцинација пишувало „ИБР позитивно“. Француските власти соопштија дека во Алжир погрешно разбрале дека биковите се носители на заразниот вирус на говеда ринотрахеит (ИБР), наместо известувањето кое се однесува на вакцинацијата што ја примиле.

    Враќањето во Франција не било можно. Во меѓувреме биле хранети со сено од Алжир, каде што е широко распространета шап и лигавка. На бродот останаа околу три недели додека не завршат преговорите за нивно враќање во земјата извозник. Откако стигнале до француското пристаниште Сете, биле заклани, а потоа запалени.

    Забрана на транспорт преку море

    Секоја година околу 3 милиони говеда, овци и кози се извезуваат од Европа во трети земји. Франција најмногу извезува во Алжир и Израел.

    Фондацијата за заштита на животните во Фрајбург предупреди дека вакви случаи се случуваат секоја година. Во 2021 година, по тримесечна одисеја на Средоземното Море, мораше итно да се заколат 2.600 говеда .

    Европските организации за заштита на животните бараат да се прекине извозот на жив добиток во трети земји. Велат дека немањето планови за вонредни состојби и слабата имплементација на постојната законска регулатива и понатаму ќе води до катастрофи.

    „ Транспортните инспекции се ретки во пристаништата и не постојат на бродот, недостигаат информации за болни, повредени, изнемоштени и мртви животни “, предупредуваат тие. 

    Тие најавија дека во конкретниот случај на транспорт неколкумина од нив угинале на бродот и дека властите потфрлиле. Проверките пред вчитување не беа детални, што можеше да спречи неуспеси во контролата со документите за вакцинација.

    Agrobot

    Тие нагласуваат дека бродот „Надер А “ кој ги превезувал е изграден во 1977 година, а во 2013 година бил адаптиран за превоз на добиток. Тој плови под знамето на Того и е на црната листа според Парискиот меморандум за државна контрола на пристаништата, а во 2017 година беше забранет за сите пристаништа кои го потпишаа тој документ. Во 2018 и 2019 година, пловилото беше прегледано пет пати и беа констатирани 22 недостатоци.

    Точката е на дневен ред на ЕП

    Оваа практика, извоз на живи животни по морски пат, е на дневен ред на Европскиот парламент, а во 2020 година Европската комисија формира Анкетна комисија за транспорт на животни . На неколку расправи беа поканети експерти од Фондацијата за нивната благосостојба.

    Prostor za reklama na zemjodelie.mk

    Германскиот министер за земјоделство Џем Оздемир и други министри презентираа значаен документ за овој проблем, барајќи забрана за извоз во трети земји.

    Фондацијата наведува дека 2023 година ќе покаже дали катастрофите се доволни за преиспитување. Се очекува ревидиран нацрт на Комисијата за актуелната регулатива за транспорт, вклучувајќи ја и благосостојбата на животните.

    За повеќе корисни стории посетете ја рубриката Агро вести, како и нашите групи на Facebook и Вибер.

    tigar.mk baner
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img